★بر محمد و آل محمد صلوات★

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا *۱۰۳آل عمران*

★بر محمد و آل محمد صلوات★

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا *۱۰۳آل عمران*

این سایت صرفا جهت اعتلای فرهنگ اسلامی و یادآوری و گسترش مسائل دینی و اعتقادی و درج مطالب مفید و کارآمد برای همه بازدیدکنندگان میباشد
والسلام علی من اتبع الهدی

  • ۰
  • ۰

با سلام اینبار میخوام راجع به اهرام ثلاثه(سه گانه)مصر بنویسم.

اهرامی که از خیلی جهات از عجایب هفتگانه زمین است.و تعجب دانشمندان را برانگیخته.مطالب زیر تقدیمتان میگردد.امیدوارم نهایت استفاده را ببرید:

 

همه چیز درباره اهرام ثلاثه مصر

راز و رمزهای اهرام ثلاثه مصر

هزاران سال است که اهرام ثلاثه مصر در لیست عجایب دیدنی جهان قرار گرفته است. اهرام ثلاثه مصر که با نام اهرام سه گانه و اهرام جزیره نیز شناخته می شود، همچنان در لیست پر بازدیدترین مکان های تاریخی جهان است. همه ساله افراد بسیاری برای تماشای این اهرام تاریخی از سراسر جهان، به مصر می آیند اما سوال عجیبی که بسیاری از افراد را در طول این هزاران سال، درگیر خود کرده است، نام سازنده اصلی آن است. اهرام ثلاثه مصر به دلیل ساختار پیچیده ای که دارد، هنوز نوع ساختش مشخص نشده است اما همچنان تحقیقات زیادی بر روی آن انجام می شود.

اهرام ثلاثه مصر

موجودات فرازمینی اهرام ثلاثه مصر را ساخته اند!

اهرام ثلاثه به حدی پیچیدگی دارد که تصور ساخت آن توسط انسان ها کاملا دور از ذهن است. بسیاری می گویند، جابجایی سنگ ها و ساخت اهرام ثلاثه، توسط انسان ها فرضیه ای بیهوده است چرا که برای جابجایی سنگ ها روی شن ها، نیرویی ماورای نیروی انسانی لازم است. سنگینی سنگ ها از یک سو و نوع معماری و ساخت آن از سوی دیگر، باعث شده این فرضیه رقم بخورد اما متاسفانه هنوز فرضیه محکم تری برای رد کردن این موضوع نیست.

شگفتی های اهرام ثلاثه مصر

اهرام ثلاثه مصر حدودا ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده اند. نه تنها عجایب این اهرام مربوط به ساخت آن با ابزارالات کم است، بلکه، درباره شگفتی های سازه ای آن، همچنان رازهای زیادی سر به مهر شده است. گفته می شود یکی از هرم های اهرام ثلاثه مصر، در مدت زمان ۲۰ سال ساخته شده است.

اهرام مصر

نکته جالب این است که اهرام ثلاثه مصر، بیش از ۴۰۰۰ سال است که ساخته شده است اما همچنان استوار باقی مانده است. دانشمندان پس از تحقیقات بسیار متوجه شدند که مصری ها درون هر بلوک، بتون ریزی کرده اند تا این سازه را پایدار کنند. بخش هایی از اهرام ثلاثه مصرنیز از آهک ساخته شده است.

چرا اهرام ثلاثه مصر جزو عجایب هفتگانه دنیا است؟

همان طور که گفتیم ساخت اهرام ثلاثه مصر را به فرازمینی ها نسبت داده اند. دلیل این که این اهرام جزو عجایب جهان اند، سنگ هایی است که در سازه این اهرام به کار رفته است. این سنگ ها که هر کدام حجم بزرگ و وزن زیادی دارند، از جنس های خاصی هستند که در این منطقه وجود ندارند. درواقع اگر ۳۰۰ کیلومتر دورتر از اهرام ثلاثه هم به دنبال این سنگ ها باشید، ممکن است سنگ های مشابه آن را پیدا نکنید. همین موضوع باعث شده تفکر ساخت این اهرام توسط فرازمینی ها ایجاد شود. سنگ های بزرگ اهرام ثلاثه مصر تنها با وسایل مدرن می توانستند فاصله ۳۰۰ کیلومتری را طی کنند. با ابزار محدود در آن دوره، ساخت اهرام ثلاثه مصر، کاملا دور از ذهن است.

اهرام سه گانه مصر

نظریات مختلفی برای ساخت اهرام ثلاثه مصر است. برخی می گویند که سنگ ها را بر روی شن ها می کشاندند. بدین منظور شن های صحرا را مرطوب می کردند تا سنگ ها به سادگی حرکت کنند اما باز هم اگر این مورد را قبول کنیم، تصور این که بیش از دو میلیون سنگ از فواصل ۳۰۰ کیلومتری آورده شده باشند، دور از ذهن است.

دلیل دیگری که اهرام ثلاثه مصر را جزو عجیب ترین های جهانی کرده است، پاکسازی آلودگی ها توسط هرم است. اگر مقداری آب را در داخل ظرفی بریزید و آن را آلوده کنید و در داخل هرم قرار دهید، این آب کاملا ضدعفونی می شود. حتی اگر مواد فاسد شدنی را در این ناحیه قرار دهید، با گذشت سال ها، هیچ گونه تفاوتی در آن ایجاد نخواهد شد و همچنان قابل خوردن خواهد بود.

نکته دیگری که باعث شده تا اهرام ثلاثه مصر در لیست سازه های عجیب جهانی قرار گیرد، ساختار آن است. هنوز بخش های بسیاری از اهرام ثلاثه مصر شناخته نشده است. ربات های کوچکی وجود دارند که از بخش های مختلف آن عبور کرده اند اما همچنان بخش های زیادی از اهرام ثلاثه مصر ناشناخته است. هرم جیزه بزرگترین هرم این بخش است و ارتفاع آن ۱۳۹ متر است. چندی پیش به واسطه یک ماهواره تصاویری با امواج فروسرخ از اهرام ثلاثه گرفته شد و مقبره های مدفون شده در زیر اهرام مشخص شد. با این که پیشرفت های زیادی در شناخت اهرام ثلاثه حاصل شده است اما هنوز هم بخش های زیادی از اسرار اهرام ثلاثه مصر باقی مانده است.

  • ۹۸/۰۹/۱۳
  • هومان انصاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی